נדודי שינה - תרופות סבתא

חיפשת מידע מקצועי בנושא תרופות סבתא לנדודי שינה?
המדריך הבא נכתב במיוחד עבורך.

נדודי שינה תרופות סבתא איור

תרופות סבתא לשינה טובה - מיתוס או מציאות?

כשאומרים 'תרופות סבתא' לרוב מתכוונים לדרכי טיפול טבעיות שלא נבדקו באופן מדעי ושלא הוכחה יעילותן. עם זאת, בעולם של היום שבו הטיפול האלטרנטיבי מקבל מקום של כבוד, כבר ישנן מספיק עדויות כדי לקבוע שיש דברים בגו, גם אם אין מחקר מדעי שמצביע על כך.

ומה עם תרופת סבתא לנדודי שינה? תה עשוי צמחי מרפא, מאכלים ושתיה מסוימים, חשיפה לשמש במהלך היום והימנעות ממסכים בשעות הערב בהחלט עשויים לסייע בהתמודדות עם קשיי שינה שונים, בין היתר בכך שהם מרגיעים את הגוף ומביאים אותו למצב שבו שינה יכולה להתקדם בקלות ובצורה טובה יותר.

בעבור הרבה בעיות שינה תרופות סבתא יכולות לתת פתרון, אז מה אכפת לנו לנסות? רק חשוב לציין כי מי שנוטל תרופות מרשם צריך להיוועץ ברופא או בגורם מקצועי טרם נטילת תרופות טבעיות, זאת כדי לא לגרום לתגובות מזיקות.

"תה חם ואפשר לישון מצוין!"

אין דבר שסבתא אוהבת יותר להמליץ עליו מאשר תה חם. זה מרפא לכאבי גרון, ללב שבור ו… כן, גם לנדודי שינה, או כך לפחות היא טוענת. אז אילו סוגי תה יכולים לסייע לנו בהשגת השינה הטובה שבה אנו חפצים?

* תה קמומיל – השפעות הקמומיל בעיקר מרגיעות ומפחיתות מתחים וחרדות. תה חזק של שניים-שלושה תיוני קמומיל עשוי גם להקל על נדודי שינה.

* תה רמוטיב (Remotiv) – מבוסס על תמצית צמח ההיפריקום ומלבד תכונותיו להטבת השינה, משמש גם עבור מקרים של חוסר מנוחה, חרדה ואף דיכאון קל.

* תה המבוסס על שורש ולריאן – צמח המרפא ולריאן נודע בתכונותיו המרגיעות ובכך שמסייע לאנשים להירדם בקלות. גם הוא משמש להתמודד עם חרדה ועצבנות.

* תה פרחי פסיפלורה – חליטה טבעית שתפקידה הרפייה והרגעה של הגוף והמחשבה, מה שעוזר בסופו של דבר במקרים של בעיות שינה שונות.

מול תכונות התה כמרגיע, חשוב לזכור כי סוגי תה רבים עדיין מכילים קפאין כך ששתייתם לפני השינה עלולה לגרום להתעוררות בלילה, גם בשל הצורך לקום לשירותים.

"על טעם וריח - כדאי להתווכח!"

תרופות סבתא נוספות להתמודדות עם בעיות שינה נוגעות למאכלים ולשתיה שמשפיעים על איכות השינה.

נטען למשל כי ארוחות כבדות עלולות להעיק ולגרום לשינה טרודה ולא נוחה, אך מצד שני ארוחה מזינה תוכל דווקא 'לעייף' את הגוף ולגרום לו לישון טוב יותר.

לכן ההמלצה היא ארוחת דגנים מלאים ומשולבת פרי, תוך הימנעות ממאכלים שומניים ומתובלים.

לגבי שתיה, ההמלצה היא להימנע ממשקאות מעוררים כמו משקאות אנרגיה או משקאות תוססים ממותקים, וכמובן להימנע ממשקאות המכילים קפאין כמו קפה ותה שעלולים לפגוע באיכות השינה.

ולא רק אכילה ושתיה: צמחי מרפא מומלצים לצריכה בצורת כמוסות או אפילו באמצעות הרחה בלבד יכולים לסייע בהרגעה ולהביא למצב של שינה וביניהם לבונה, מרווה, גרניום, ורדים ולבנדר.

נדודי שינה תרופות סבתא תמונה

"כל היום במשרד חשוך מול המחשב, מה הפלא שקשה לך להירדם!"

מתי בפעם האחרונה סבתא נזפה בך על הסתגרות בבית מול המסכים? ובכן, בכל הקשור להפרעות שינה – יש לטענות שלה הצדקה מדעית.

* חשיפה לשמש היא חשובה עבור שינה – מתברר ששינויים באור הטבעי, כמו למשל להיות עירני זמן ממושך באזור חשוך, משפיעים על האיזון הטבעי של ההיפותלמוס, הבלוטה האחראית להפרשת הורמונים המווסתים את השינה ורמות האנרגיה שלנו.

לפיכך חשוב במהלך היום להיחשף לשמש כדי להסדיר את הפעילות הטבעית של הבלוטה וההורמונים, כך שלא תיפגע פעולת הורמון בשם מלטונין – הוא האחראי על הרגעה והרדמה של הגוף.

* שימוש במסכים טרם השינה מזיק לאיכותה – טלוויזיה, מחשב ואפילו מסך הטלפון פולטים אור בהיר אשר משבש את הפעילות המוחית וגורם לגוף שלנו לחוש כי מדובר בשעות יום שבהן צריך להיות פעילים.

מחקרים מצאו כי הפרשת המלטונין נעשית באופן טבעי בשעות 21-22 בלילה, אך ככל שנשתמש במסכים בשעות אלו, כך הפרשת ההורמון תפחת מה שעלול לגרום לבעיות שינה שונות.

לסיכום - סבתא יודעת מה היא אומרת

מי אמר שעבור בעיות של נדודי שינה תרופות סבתא אינן מבוססות? נראה שישנן דרכי טיפול טבעיות שדווקא יש להן היגיון מדעי – במיוחד כשמשלבים כמה מהשיטות באורח חיים שיוצר שגרת שינה בריאה יותר.

מעניין אותך להכיר דרכי טיפול קונבנציונליות לנדודי שינה? ניתן לקרוא עוד בעמוד טיפול בהפרעות שינה במדריך הישראלי להפרעות שינה.

רוצה לקרוא עוד על סוגי הפרעות שינה?
מידע נוסף מחכה לך כאן >>